Co się dzieje, gdy złość jest blokowana?

Bez kategorii, zaburzenia lękowe


Co się dzieje, gdy złość jest blokowana?
Kiedy Twój gniew jest zablokowany, Ty:
czujesz się przygnębiony i nie wiesz, dlaczego jesteś taki przygnębiony.
płaczesz łatwo, czasem nawet niekontrolowanie, bez wyraźnego powodu. odczuwasz smutek.
czujesz się chronicznie pesymistyczny lub nieprzyjazny.
możesz być bardzo sarkastyczny lub cyniczny.
kręcisz się w kółko, jeśli chodzi o rozwój osobisty, z niewielką nadzieją na sukces w przyszłości.
zaprzeczasz, że masz jakikolwiek gniew.
masz urazę do sugestii innych, by popracować nad złością.
jesteś zdezorientowany tym, co inni opisują jako gniew w swoim życiu.
nie chcesz zaakceptować faktu, że złość jest ważnym narzędziem rozwoju osobistego.
żartujesz o wartości złości w moim życiu.
opierasz się rzeczom, które sprawiają, że czujesz się nieswojo lub źle.
doświadczasz cierpienia fizycznego.
czujesz się wyczerpany, słaby, ospały lub pozbawiony zainteresowania życiem.
boisz się złości wyrażonej w Twojej obecności.


Dlaczego blokuje złość?


Blokady złości mogą być różne, w tym:
Strach przed odrzuceniem. Obawiasz się, że „jeśli wyrażę złość, inni odrzucą mnie”.
Potrzeba zatwierdzenia. Pragnąc aprobaty i uznania od innych tak bardzo, że wahasz się, czy kiedykolwiek okazywać im swój gniew.
Zastraszenie. Dajesz innym władzę nad sobą tak wielką, że boisz się pokazać swój gniew przed nimi, aby się nie wściekli i nie zmusili Ciebie do poniesienia kosztownych negatywnych konsekwencji.
Nie wiem, co jest normalne. Nigdy nie doświadczyłeś „normalnego” życia, w którym złość byłaby wyrażana w zdrowy sposób, hamujesz nie tylko swoje wyrażanie złości, ale także jej rozpoznawanie.
Trzeba zachować spokój. Mając kompulsywną motywację do udobruchania i udobruchania innych, nigdy nie jesteś wystarczająco wolny, by wyrazić swoje uczucia szczerego gniewu.
Chęć zadowolenia innych. Chcąc, aby inni byli szczęśliwi, zadowoleni i zrelaksowani razem z Tobą , starasz się unikać wyrażania złości w ich obecności.
Zależność od innych. Patrząc na innych w celu uzyskania aprobaty i osobistego spełnienia, tłumisz, ignorujesz i przeoczasz wszelką złość, która pojawia się w Tobie w wyniku tych relacji.
Strach przed zwariowaniem. Wierzysz, że kiedy zaczniesz wyrażać swoją złość, nigdy nie przestaniesz, w konsekwencji wymknie się ona spod kontroli i zostanie oznaczona jako szalona.
Potrzeba kontroli. Wiara, że wszystkie emocje muszą być stale kontrolowane, prowadzi Ciebie do ignorowania, unikania lub przeoczenia złości, której Ty lub inni doświadczają w swoim życiu.
Wiara, że złość jest zła. Ponieważ uważasz, że wszystkie przejawy gniewu są złe, niewłaściwe, niepożądane i niezdrowe, wierzysz, że sposobem na bycie zdrowym jest nigdy nie pozwalanie sobie na złość.
Naiwność lub brak wiedzy. Bycie chronionym, ignorowanym, rozpieszczanym, lub nadmiernie kontrolowanym może uchronić Ciebie przed złością w Twoim życiu, prowadząc Cię do przekonania, że „nigdy nie ma powodu do złości”.
Wina. Poczucie tak silnego poczucia winy, wyrzutów sumienia i samo-oczerniania za wcześniejsze przejawy gniewu powstrzymują Cie przed identyfikacją, wyrażaniem lub doświadczaniem obecnego gniewu.
Depresja. Doświadczanie płaskiego afektu, braku zainteresowania życiem, braku entuzjazmu lub energii lub ciągłego smutku może stępić Twoją reakcję emocjonalną na życie, uniemożliwiając Tobie przeżywanie lub wyrażanie autentycznej złości.
Pogląd Pollyanny na życie. Chęć tylko spojrzenia lub zapamiętania „jasnej” lub „szczęśliwej” strony powstrzymuje Ciebie przed dostrojeniem się do realiów życia, przeszłości lub teraźniejszości, które zasługują na Twój gniew gniew.
Strach przed konfliktem lub konfrontacją. Zdajesz sobie sprawę, że jeśli wyrazisz swój gniew, otwierasz się na innych, aby się z Tobą nie zgadzali, krytykowali lub konfrontowali Ciebie ze Twoją złością.
Chęć bycia dobrym wzorem do naśladowania. Wierząc, że złość jest niezdrowa dla naszych dzieci, podwładnych lub współpracowników, postanawiasz nigdy nie okazywać gniewu w ich obecności.
Potrzebujesz rozrywki lub humoru. masz tendencje do powstrzymania innych od skupiania się na negatywnych aspektach rzeczywistości prowadzi Ciebie do ignorowania, powstrzymywania lub nie doświadczania złości.
Brak jasności co do autentycznej złości. Ciągłe zgadywanie, czy Twoje uczucie gniewu jest uzasadnione, ostatecznie pozostawi Ciebie w próżni gniewu
Czujesz się niedorzecznie. Uważanie ćwiczeń na złość za głupie, głupie lub dziecinne spowoduje, że nie będziesz w stanie doświadczyć prawdziwej emocji złości i jej oczyszczającego uwolnienia podczas sesji terapeutycznych.
Nadużywanie leków . Poprzez uzależniające picie, używanie narkotyków, seks, hazard, jedzenie, zakupy itp. Możesz tak wyciszyć swoją emocjonalną reakcję na życie, że nie jesteś w stanie rozpoznać lub doświadczyć autentycznej złości.


jakie są powody że nie jesteś w stanie odczuwać i wyrazić złości?


Blokady złości są rozwijane na wiele sposobów, w tym:
wychowanie w dysfunkcyjnej rodzinie
bycie współuzależnionym z problemami osoby uzależnionej od alkoholu, narkotyków, jedzenia, hazardu, seksu itp.
przeżycie traumatycznego wydarzenia życiowego, postrzeganego jako spowodowane wyrazem złości.
nie otrzymujesz żadnej pozytywnej odpowiedzi na swoje wcześniejsze przejawy złości.
opór przed zmianą życia.
niechęć do otwarcia się na alternatywne sposoby wyrażania uczuć.
brak chęci stania się bezbronnym i zdemaskowania gniewu za to, czym naprawdę jest.
brak poczucia bezpieczeństwa w moim życiu, w moich związkach, w rodzinie lub w pracy.
brak zaufania, że inni zaakceptują mnie takim, jakim jestem naprawdę.
poczucie niższości:

Przekonania
moje uczucia nie są ważne;
Nie zasługuję na wyrażanie negatywnych uczuć;
Nie mogę powiedzieć, jak się czuję, jeśli chcę być akceptowany;
I tak naprawdę nigdy nie wiem, jak się czuję.


Jak można pokonać blokady gniewu?


Blokady złości można pokonać poprzez:
konfrontacje z samym sobą, co do tego, jak się czuję w związku z negatywnymi aspektami mojego przeszłego i obecnego życia.
pozwalając sobie na ryzyko zrobienia z siebie głupka uczestnicząc w ćwiczeniach na złość.
prowadzenie codziennego dziennika moich uczuć, w tym tego, jak minął mi dzień, oraz zapisywanie negatywnych aspektów i moich uczuć na temat każdego z nich.
odgrywanie ról gniewnej konfrontacji w opiekuńczym środowisku z moją grupą wsparcia.
krzycząc na całe gardło, aby rozluźnić emocjonalną ekspresję za każdym razem, gdy prowadzę.
uczenie się asertywności.
właściwe wyrażanie moich negatywnych uczuć innym w moim życiu.
pracować nad moją samooceną, aby wierzyć, że złość jest w porządku.
przedefiniowanie gniewu jako niezbędnego narzędzia mojego rozwoju osobistego i poprawy zdrowia psychicznego.
zaakceptowanie tej złości jest niezbędnym krokiem w żałobie i zaakceptowaniu strat w moim życiu.
przypominając sobie, że zasługuję na korzyści płynące z wyrażenia i rozwiązania autentycznej złości.

Psychoterapia ISTDP

To wnikliwa i głęboka praca, w której bacznie przyglądasz się sobie, swojemu życiu, relacjom z ludźmi i doświadczanym problemom pod okiem terapeuty, umożliwia Ci integrację wewnętrznych procesów zachodzących w Tobie, pozwoli Tobie rozpoznać złość i doświadczyć jej w bezpiecznej relacji.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

@All Right Reserved. Devitems